Margid

Taustapildil on Morgan Aeromax

Morgan Motor Company (Malvern Link, Worchesteri krahvkond, Suurbritannia) tervelt 110 aastat kestnud loole pole autoehituses võrdset. Arvutult leidub firmasid, kes on püüdnud tähelepanu köita oma autodele retrovälimust andes. Morgani autod seevastu on põlistanud omaenda sõidukite väljanägemise, olgu tegu väljalaskeaastaga 1936 või 2020.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Bristol Fighter

Uue sajandi autoehituse tervikpilti pidi ilmtingimata kuuluma erakordsete dünaamiliste omadustega sportauto. Seesuguste kuningaks sai 2001. aasta septembris Frankfurdi autonäitusele välja pandud, 1001 hobujõuga varustatud Bugatti EB 16.4 Veyron.

  Nimetatud 16silindrilise auto arendustöö kestis pikki aastaid ja kulutused olid kolossaalsed. Laiadele hulkadele jäi peaaegu tundmatuks üks teine, Veyroni praktilisuse poolest mäekõrguselt ületav auto. Selle lõi firma, kelle traditsioonide hulka kuulus nimelt madala profiili hoidmine.

Taustapildil on Vector W8 Twin Turbo

Autode massilise tootmise liidril USA-l ei olnud võrdväärset vastu panna ei Suurbritannia limusiinidele ega ka mitte Itaalia võimsaimatele sportautodele. Viimased olid parajasti sisenemas areaali, kus käibele oli paslik võtta superauto mõiste.

Taustapildil on DeLorean DMC-12

Ajalugu tunnneb väga vähe marke, mille pelgalt paariaastasele eksistentsile oleksid järgnenud aastakümneid kestnud järelkajad ja mille kohta oleks kirjutatud enam kui 400 lk paks raamat.

Taustapildil on Porsche 911 Carrera RS 2.7

  Aasta oli 1973 ja maailma legendaarseima indeksiga 911 sportauto saanud kümneseks. Vaatlusalune mudelkond kestis sel puhul neli aastat ja tegi selle lühikese aja jooksul läbi terve rea muudatusi, mille kirjeldamiseks kuluks pool tosinat lehekülge.

Taustapildil on Packard Super Eight

Ameerika hiilgavaimate tippu kuulunud margi Packard loo algus on täpselt fikseeritud. Nimelt sooritas ühesilindriline Model A Warrenis (Ohio) eduka proovisõidu 6. novembril 1899. Üks veel enne aasta lõppu valminud viiest mõneti erinevast eksemplarist müüdi kohalikule ärimehele, kelle nimi oli George D. Kirkham.

Taustapildil on Hispano-Suiza

„Kaheraudseid“ nimesid kandnud luksusmarkide absoluutsesse tippu kuulusid omal ajal ka kaks vaestes riikides sündinut – Hispano-Suiza Hispaanias ja Isotta Fraschini Itaalias. Esimene, avanud 7 aasta möödudes Barcelona tehasele lisaks ka teise, aga hoopis Prantsusmaal, Levallois-Perret´s Seine´i departemangus, muutus veelgi rahvusvahelisemaks ja sisukamaks. Isotta tegutses aastatel 1900-1949, Hispano seevastu Hispaanias ajavahemikul 1904-1944 ning Prantsusmaal aastatel 1911-1938.

Taustapildil on Locomobile

Lokomobiil on termin, mis käib liikuva aurujõuseadme kohta. Kalleimate esiritta kuuluvate bensiiniautode puhul tundub taoline marginimi naeruväärne ja turundamises andis see kahtlemata tagasilöögi. Ameerika mark lõpetaski tegevuse pisut enne suure majanduskriisi saabumist. Aga hiljem sobimatuks muutunud nime sai ta sellest, et alustas aastal 1899 tõepoolest vendade Stanley´de patentidel põhinevate auruautode tootmisest.

Syndicate content