Margid

Taustapildil on Maserati Mexico

Esialgu tosina aasta vältel Bolognas ja 1938. aastast Modenas tegutsenud Alfieri Maserati SpA jäi sõjajärgsel ajal uustulnuka Ferrari varju, kuigi ta saavutused nii võidusõidus kui kiirete seeriaautode alal olid võrreldavad Enzo Ferrari tasemega.

  Viiekümnendatel aastatel pakkus Maserati kuuesilindrilise reasmootoriga GT-autosid, mille dünaamika ei jäänud alla Ferrari kaheteistsilindrilistele mudelitele. Maailma parimad, Itaalia kerefirmad olid ametis Maseratide kujustamisega, mistõttu kuulus mark Ferrariga võrreldavasse kallisse hinnaklassi.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Jensen C-V8

Vennad Alan ja Richard Jensen süüvisid autoehitusse juba 1928. aastal, kui valmis sai nende väike,  Austin Sevenil põhinev erimudel. Hoopiski tõsisem oli 8 aasta möödudes valminud Jensen 3½ Litre, mida käitas Fordi kaheksasilindriline jõuallikas. 1938. aastal jõuti koguni 4,5liitrise Jensenini, mille reaskaheksane võeti USA margilt Nash.

Taustapildil on Pontiac Parisienne

Automark, mis alustas 1926. aastal Pontiacis (Michiganis) Oaklandi egiidi all läks kaduvikku juba kümmekond aastat tagasi, aga miljonite entusiastide jaoks jäävad ta saavutused, ta võidud ja kaotused – ja loomulikult isiklikud kogemused – tähtsaiks surmatunnini.

Taustapildil on Kaiser Vagabond

Firma Kaiser-Frazer Corporation asutamine 1945. aastal Michiganis oli viimane katse Detroidis välja kujunenud status quo muutmiseks. Kuus aastat hiljem sai selgeks, et katse ebaõnnstus, aga üllas ponnistus väärib meenutamist nii täna kui ka saja aasta möödudes.

Taustapildil on Marmon Sixteen

Mootoriehituse absoluutsesse tippu enne Teist maailmasõda kuulusid loomulikult kuueteistsilindrilised jõuallikad. Neli neist projekteeriti USA-s sõiduautodele, viies aga Hitleri-Saksamaa hunnitule võidusõiduautole Auto Union.

  Cadillac oli vaieldamatu maailmastandard, kuid meenutada tasub ka firmade Marmon ja Peerless pingutusi, mis ei toonud paraku vähimatki majanduslikku tulu. Pigem vastupidi – tehtud kulutused kiirendasid mõlema tähelepanuväärse luksusmargi hukku.

Taustapildil on AC 12/24 Royal Roadster

Briti mark AC tekkis 1908. aastal Londonis nime all Autocars & Accessories Ltd., kuid liikus sealt peagi Thames Dittonisse (Surrey), kuhu jäi ligemale kolmveerandsajandiks. Alustas pisikaubikutest ja naljakatest ühesilindrilistest kolmerattalistest sõidukitest Sociable.

Taustapildil on Flanders Model 20

Alanud aasta kuupiltide valiku paneme kokku eeskätt automarkidele mõeldes, millest vähe kuuldud on, aga nii mõnelgi puhul üldse mitte. Everitt-Metzger-Flanders Company Detroidis Michiganis kuulub selgelt viimaste hulka, aga tema roll oli kordades olulisem, kui ta nelja-aastane eksistents oletada lubab.

Taustapildil on Touring Aero 3

 

Tänavuste taustapiltide sarja ülesandeks seadsime läbilõike andmise autoasjanduse arengust 120 aasta vältel. Sellest lähtuvalt peaksime detsembris käsitlema mõnd autot, mille sünniaasta on 2020 ja mis läheb tootmisse kolmanda aastakümne hakul.

Syndicate content