Margid

Taustapildil on Horch 853A

Insener August Horch (1868-1951) sidus oma tegevuse esmalt raudteega, aga kui autoasjandus elujõudu kogus võttis ta 1896. aastal vastu Benzi autovabriku juhataja ametikoha Mannheimis. Oma firma lõi ta sajandivahetusel Ehrenfeldis Kölni lähedal.

Taustapildil on Maserati 250F

Tänavu on meil kavas taustapiltidel tutvustada ajalukku kuulsusrikka jälje jätnud võidusõiduautosid, kuulugu need siis tippvormelite või võistlussportautode sekka. Autoehituskunsti tippnäidistena omas ajas peegeldavad nood ühtlasi insenerimõtte tollast hetkeseisu.

  Teise maailmasõja eelõhtul, suuresti tänu saksa autoinseneride erakordseile ponnistusile, hakati ehitama hunnituid kompressormootoreid. Toimus läbimurre ka autode koostamisel pruugitavates materjalides, elektrilistes komponentides, laagrites, rehvides, kütustes ja määrdeainetes.

Auto pildis: 1954 Mercury Sun Valley

Kõigepealt oli muidugi Glenn Milleri sõja ajal sündinud ja igihaljaks osutunud lugu „Sun Valley Serenade“. 1949. aastal järgnes raskustes Fordi moodsaks ja edukaks transformeerumine sihvaka ümbrikkere ja tehniliste täiustuste varal. Mudeliaastal 1954 edestas Ford Skylinerit mõne kuu võrra ta 10 cm võrra pikema telgede vahega piimaõde Mercury Sun Valley.

 

Maailma unikaalseim automark ärkab talveunest

  16. veebruaril teatati, et Bristol Cars on saanud uue peadirektori ja järelevalvenõukogu esimehe. Tegevdirektori ametit pidanud Toby Silverton lahkus mõne aja möödudes pärast pankrotistunud firmale uute omanike saabumist, läinud aasta novembri keskel. Talv on üle elatud nii-öelda vaikelus, aga nüüd läheb tööks lahti.

Taustapildil on Auburn Speedster

1935. aasta Auburn Speedsterit loevad asjatundjad tolle aastakümne Jaguar E-ks. Autoks, mis oli nii elegantne kui kiire ning mida pakuti liigagi odava hinna eest. Fakt, mis loomulikult aitas mõnevõrra kaasa margi hääbumisele juba aasta möödudes.

Taustapildil on Delage D8S

Prantsusmaa kuulsaimate automarkide hulka arvatav Delage sündis kümme aastat pärast Delahaye´d ja aasta hiljem Delaunay-Belleville´ist. Kõik kolm sulgesid uksed aastatel 1948-1954.

Taustapildil on Reo Royale

Kes poleks kuulnud maailma esimesest suurseerialiselt autosid ehitanud margist Oldsmobile? Sama mehe poolt 1904. aastal Lansingis (Michiganis) alustatud teine mark R. E. Olds Co. oli alul samuti paljulubav, tõustes tootmimahult kolme aasta möödudes Fordi ja Buicki järel koguni kolmandale kohale.

Taustapildil on Isotta Fraschini

Milano automark Isotta Fraschini tegutses aastatel 1900-1948. Seda püüti taaselustada 1996. aastal, kuid eduta. Kunagisest hiilgusest lihtsalt ei piisanud, et tänastes keerukates oludes toime tulla.

Taustapildil on Hudson Super-Six

Kui see Detroidi mark 1954. aasta kevadel koos Nash-Kelvinatoriga American Motors Corporationi moodustas (Kenoshas, Wisconsinis), hakkas lõpule jõudma üks põnevamate hulka kuuluv lugu Ameerika autoloos. Viimased Hudsonid kuulusid mudeliaastasse 1957.

Taustapildil on Austro Daimler ADM I

Ensüklopeediatest leiame Austria automarkide loetelus lisaks nimele Austro (teguses vaid aastatel 1913-1914) veel sama nime seostatuna nimedega Daimler, Fiat, Grade ja Rumpler. Mark Austro Daimler (ka Austro-Daimler) pidas vastu enim aega, tervelt 35 aastat.

Syndicate content