Taustapildil on Oldsmobile Golden Rocket

  General Motorsi stiiliboss Harley Earl andis 1951. aasta ideeautoga Buick Le Sabre kuradile sõrme ja seejärel tuli muidugi ka käsi loovutada.

 

   Vaevalt on võimalik nimetada loomingulisemat perioodi mõne firma ajaloos eksperimentaalmudelite alal kui GM-i stuudiotes viiekümnendail kolm aastat väldanu. Aastatel 1954-1956 sündisid Cadillacil ideeautod La Espada, El Camino, Eldorado Brougham ja Eldorado Brougham Town Car.

  Chevrolet´l Biscayne, Corvair GT, Waldorf Nomad, Corvette SR2 ja Impala Sport Coupe. Buickil Wildcat II, Wildcat III ja Centurion. Oldsmobile´il F-88, 88 Delta ja Golden Rocket. Pontiacil Strato Streak, Bonneville Special, Strato Star ja Club de Mer.

  Lisaks neile valmisid veel kaks turbiinautod Firebird kolmest aastail 1954-1958 ehitatust ja toimus arglik katse taaselustada ideeauto La Salle II kaudu kadunud mark. Kõik see kokku valmistas viis automarki ette kümnendi lõpul toimunud stiililäbimurdeks, mille tulemus tundub täna groteskne, aga sobis ometi suurepäraselt omasse aega. Tollesse muretusse, millega pidigi vältimatult kaasnema tarbimishullus.

  Oldsmobile Golden Rocket pandi välja 1956. aasta autonäitusele Motorama. Tegu oli sportkupee kohta liigsuure, tervelt 5,1 meetrit pika autoga. Pikkuse ja kõrguse hea proportsioon ning tollal ülipopulaarse raketiteema hulga elegantsem käsitlus võrreldes paljude GM-i enda, Fordi ja Chrysleri ideeautodega, tõstab roosat karva sõiduki kõige huviväärsemate sekka.

  See maanteerakett oli erakordselt sõbralik. Kui avasite ukse, tõusis katusepaneel üles. Seda tegi ka iste umbes 7 sentimeetri võrra, pöördudes ühtlasi tulijale vastu. Kõigest 1,26 meetrit kõrgesse kaheistmelisse oli eriti hõlbus siseneda. Veel üheks nüansiks asja juures oli klapitav roolivõru (tänastel sportautodel aetakse läbi lihtsamalt, võru alaosa sirgestamisega).

  Interjöör oli rüütatud sinisesse ja kuldsesse naturaalnahka. Väikesed uste juurest algavad ja otstel tagatulesid kandvad „uimed“ meenutavad kangesti neid, mis ilmusid Cadillacile 1960. aastast alates. Nagu ütleb ka auto nimi, käitas seda 275-hj mootor, mida tunti nime Rocket all.