Uuele Leonile kulutati miljard eurot

 

28. jaanuaril avalikustatud neljanda põlvkonna Seat Leoni puhul rõhutati autole ja tema tootmisele tehtud kulutuste ulatust – 1,1 miljardi euroni küündiv summa pole tõepoolest tavapärane. Sestap ongi oodata autolt nii ulatuslikke uuendusi kui kõrget koostekvaliteeti. Leoni välimus ei jäta küll soovida.

   2019. aastal müüs Seat rohkem autosid kui eales, üle 570 tuhande. Ainüksi peatehases Martorellis pandi kokku üle poole miljoni auto. Kolme põlvkonna Leone on kokku müüdud enam kui 2,2 miljonit. Tegu on niisiis firma jaoks elutähtsa mudeliga. Leon on müüduim Seat ja müüduim mudel Hispaania turul. Kolmanda põlve Leone (2012-2019) tehti üle miljoni. 2014. aastasse kuulub ka 280hj erimudeliga Leon Cupra SC Nürburgringil välja sõidetud eeskujulik aeg 7:58,44.

      Uued sõidukid on ruumikamad 50 mm võrra pikendatud telgede vahe ja 86 mm (luukpära) või 93 mm võrra kasvanud pikkuse tõttu. Viieukseline on nüüd 4368 mm pikk ja Sportstourer lausa keskauto mõõtu – 4642 mm. Jõuallikaid pakutakse viit liiki: bensiiniga töötavad TSI-d, diislikütust pruukivad TDI-d, surugaasiga TGI-d, 48V elektriajamiga mahehübriidid eTSI ning pistikuhübriidid eHybrid. Viimased sõidavad saastevabalt kuni 60 km.

  Teadagi pakutakse käigukastide mitmekesisust, 150hj Sportstourer on saadaval ka nelikveolisena. Viimistluse ja varustuse tasandeid on neli: Reference, Style, Xcellence ja FR. Klimaator võib töötada koguni kolme tsooni. Valgustus on valgusdioodidega, monitor enam kui kümnetolline. Veermikuseadeid leidub kolm: Eco, Normal ja Sport. Uut Leoni reklaamitakse kui margi esimest sõidukit, millele on lisatud Android Auto ja CarPlay. Valik juhiabilisi teeb sellest ühtlasi ohutuima Seati.