Taassündinud E-Type Esseni näitusel

  Sel nädalal avatud Esseni vanasõidukinäitusele Techno-Classica pani tipptasemel ennistamisega tegelev Jaguar Classic välja oma esimese sarja Reborn kuuluva E-tüüpi Jaguari. Tegemist on 1965. aasta seeriast nr. 1 pärit 4,2liitrise kupeega, millele järgneb veel üheksa sama seeria autot.

  Essenis koos analoogsete Land Rover Classicu toodetega näidatav eksemplar sai alguse 1965. aasta mais Californiasse eksporditud autost, mille odomeeter näitas 78 000 miili, kui sõiduk 1983. aastal „pensionile läks“. Täielikult ümber ehitatud kerel, mootoril ja käigukastil leiduvad originaalnumbrid.

  Kere roostetanud osad vahetati välja vabrikujooniste järgi valmistatud detailide vastu, püütud on matkida koguni tollaste punktkeevituste mustrit. Sõiduki ohutust mõjutavad komponendid asendati uuetüübilisematega, kus iganes taolised täiustused olid hiljem kasutusele võetud.

  Aastatel 1961-1968 toodetud esimese seeria E-tüübil oli 3,78- või 4,23liitrine reaskuuene mootor ja võimsust 265 hj. Käigukast oli neljakäiguline, võimendiga varustatud pidursüsteemis pruugiti nelja ketaspidurit. Auto kiirus küündis üle 240 km/h, sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutas sõiduk umbes 7 sekundiga.

  Esimese sarja kümne auto baashinnaks on määratud 285 000 naelsterlingit. Hind võib osutude kõrgemaks, kui tulevane omanik soovib näiteks täiustatud jahutussüsteemi, üleni sünkroniseeritud käigukasti või 2. seeria auto esirataste pidurisadulaid.

  On´s nimetatud hind ülemäära kõrge? Sõltub vaatenurgast. Reeglina püsib heas korras Jaguar E-type´i hind allpool 100 000 naela piiri, aga mõnel viimasel aastal on müüdud üksikuid eksemplare hinnavahemikus 264-290 tuhat naelsterlingit. Kõnealuse kümne eksemplari puhul on tagatud viimases kui pisiasjas absoluutne autentsus, mille kohta Jaguar Land Rover Classic annab loomulikult vastava garantiikirja.

  Nimetatud, Coventrys tegutsevas ettevõttes on leidnud rakenduse 130 inimest, kellest osa omab spetsiifiliseks tööks vajalikku esmaklassilist kogemust. Nende juhendamisel tegutseb meeskonnas aga hulk eeldustega noori, kes aastate möödudes oma õpetajate ameti üle võtavad. Brittide legendaarsed, enam kui saja aasta tagusesse aega ulatuvad, autondusega seotud käsitööoskused ei kao sestap kuhugi.