Seat Barcelona autonäitusel

11. mail avati kümme päeva kestev näitus Automobile Barcelona, mis kandis varem nime Barcelona International Motorshow. Tegu on tavalise autonäituse ja uutele tehnoloogiatele pühendatud näituse sümbioosiga. Seat soovib sellel näidata enam kui kunagi varem oma reaktsioone kõigele, mis on seotud uutmoodi mõtlemisega mobiilsuse, autosisese ja autodevahelise informatsiooniga toimetamise alal.

Hispaania olulisim automark asutati 9. mail 1950 riigiettevõttena, mille aktsiakapital võrdus 600 miljoni peseetaga. 1985. aastal omandas Vokswageni grupp aktsiate kontrollpaki. Margi 2016. aasta majandustulemus oli rekordiliselt hea: kasum küündis pärast makse 143 miljoni euroni. Käimasolev aasta algas samuti paljulubavalt – esimese kolme kuuga ületas läbimüük läinud aasta sama perioodi näitaja tervelt 14 % võrra. Selline kasvutempo on Euroopa suurimate seas.

Seati president Luca de Meo esineb näituse avapäeval programmilise kõnega, milles käsitleb arvukaid keerulisi aspekte, millega taoline suurtootja tänases kiiresti muutuvas taustsüsteemis seotud on. Seat on teadupärast juba alustanud oma mudelkonna põhjalikku uuendamist ja täiendamist. Oluline uudistoode on näitusel laiale üldsusele esmakordselt näidatav sportlik tarbesõiduk Seat Ateca FR, mille välis- ja sisevaateid näete meie pildivalikus.

Auto tellimine algab koos esmaesitlusega. Võrreldes mudeliga Ateca XCellence on varustus sama mitmekesine, kuid sõiduk jätab sportlikuma, dünaamilisema mulje. Seati ajaloo esimene SUV, mis teadupärast valmis 2016. aasta Genfi autonäituseks, on nelja mudelit sisaldava perekonnana nüüd valmis saanud. Aasta lõpul valmib margil veel teinegi, aga väikem linnadžiip, selle nimi on Arona.

  Seat Leon Cupra on nüüdsest saadaval võimsama mootoriga kui eales – 300hj 2.0 TSI-ga. Tal on käigukast DSG ja nelikveoskeem 4Drive. Hispaanlased pole uuele platvormile ehitatud, senisest ruumikamat ja mugavamat Ibizat varem näinud, müügile saabub see õige pea, juunis. Seati stendil saab näha ka õige omapärast retrohõngulist ideeautot, mis on pühendatud mudeli Seat 600 kuuekümnendale aastapäevale. Toda kõige odavamat autot müüdi lausa 800 000 ja suhteliselt kättesaadaval mudelil oli olulisim osa Hispaania esmases autostumises.