Pöördepunkt Volvo ajaloos

16. oktoobrit 2019 on mõistlik Volvoga seos meeles pidada nagu ka 14.aprilli 1927. Tol päeval läks seeriasse Volvo esimene sõiduauto ÖV 4, nüüd aga anti teada margi esimese elektriauto Volvo XC40 Recharge valmimisest.

  Hiinlaste kamandada oleva firma seisnud on olnuga võrreldes väga hea. 2018. aasta läbimüük kasvas ainsa aastaga sajas riigis kokku 12,4 protsendi võrra, 642 tuhandeni. Arendusrahasid on saadud heldelt, mistõttu valmis ambitsioonika elektriautounelma teostamise esimene näidis.

  Aluseks võeti kaubaks hästi minev küllaltki kompaktne (443 cm pikk) SUV. Mudel Volvo XC40 on teadupärast saadaval arvukate sisepõlemismootoritega, alates kolmsilindrilisest, 156 hj arendavast. Tippmudelid on üle kahe tonni rasked ja sõidavad 210 km/h.

  Avapäeval uudismudeli XC40 Recharge üksikasjalisi tehnilisi andmeid ei avalikustatud, küll aga anti teada mootorite paari võimsus 408 hj. Kaheliitrine ottomootor arendab „kõigest“ 247 hj. Elektriauto võimaliku dünaamika kohta saate sellest ise järeldused teha.

  Äärmiselt oluline on teadaanne, et täidetud akukomplekt kindlustab kuni 400km sõiduvaru. Eeskujulik on ka energiavaru taastamise võimalus 80 % ulatuses pelgalt 40 minutiga. Kiirlaadija kasutamisel mõistagi.

  Volvo toob lähema viie aasta jooksul pidevalt välja uusi elektriautosid, eesmärgiks on kogu mudelpaleti täiendamine teisenditega Recharge. Suund on võetud pöördumatult elektriautodele ja pistikuhübriididele.

  18. oktoobril järgnes teadaanne tütarettevõtte Volvo Autonomous Solutions asutamisest, mille ülesanne on, nagu nimigi ütleb, “intelligentsete“ transpordivahendite arendamine. Mark on niisiis haaranud sarvist moodsa autonduse mõlemal kuumimal suunal.