Oksjonirekordeid nagu oavarrest

  Maailma vaata et keskseima vanaautoüritusega, mis peetakse augustis Pebble Beachi konkursi nime all, on alati põhjust olnud seostada kõige esindulikumaid oksjoneid. Külastab ju vanasõidukiliikumise augustikuist epitsentrit Californias sellel alal tegutsevaste inimeste koorekiht. Aga need, kes mingil põhjusel kohale tulla ei saa, võivad oksjoneil osaleda kas usaldusisiku kaudu või siis erinevaid sidemooduseid kasutades mis tahes maailma paigast.

  Ütlematagi on selge, et oksjonipidajad nagu RM Sotheby´s ja Gooding & Company on püüdnud kohale tuua maailma kõige unikaalsemad müügiks pakutavad autod. Sestap pole üldsegi ime, et müük on väga elav ja üksteise järel sünnivad uued hinnarekordid. Tänavu kannustas ostmist uute sootuks kõrgemate maksude kehtestamise kartus.

  Gooding & Company näiteks müüs kahe päeva jooksul 147 pakutust tervelt 123 sõidukit (83,6 %) ja kogukäive küündis 116 miljoni dollarini. Oksjoni käigus püstitati tervelt 23 uut ilmarekordit. Tähelepanuväärseim nende seas on 1935. aasta Duesenberg SSJ eest välja käidud 22 miljonit dollarit. Tegemist on suurima summaga, mis oksjoneil eales makstud Teise maailmasõja eelse auto eest, ühtlasi ka Ameerikast pärit auto eest.

  RM Sotheby´s vastas uue absoluutrekordiga, mis nüüdsest kuulub 48,4 miljoni dollariga 1962. aasta Ferrari 250 GTO-le. Ferrari kuulsaimat mudelit ehitati kõigest 36 eksemplari. Konkreetne auto valmis seerias kolmandana ning ehitati 1964. aastal ümber teise seeria autoks. Aastatel 1962-1965 tõi šassii- ja mootorinumbriga 3413 kupee võistlustelt 15 klassi- või üldvõitu.

  Rekorditesajule mõeldes peaaegu et unustasime, et Pebble Beachi konkursi üldvõidu sai tänavu 1937. aasta Touring-kerega Alfa Romeo 8C 2900B.