Nissan esitles maailma esimest tahkeoksiidse kütuseelemendiga (TOKE) prototüüpsõidukit

Nissan esitleb bioetanoolil töötava kütuseelemendi ja enam kui 600 kilomeetrise sõiduulatusega elektrisõidukit

Nissan Motor Co., Ltd. esitles Brasiilias maailma esimest tahkeoksiidse kütuseelemendiga (TOKE) prototüüpsõidukit, mis töötab bioetanoolist toodetud elektri jõul. Uuel süsteemil on e-Bio Fuel Celli kütuseelement ja TOKE-elektrigeneraator, mis toodab suure tõhususega elektrit, kasutades ära hapniku reageerimist erinevate kütustega, sh etanooli ja maagaasiga.

Tehnilised omadused:

Baasmudel  e-NV200

Aku mahtuvus 24 kWh

Energiaallikas  Electricity, Ethanol

Paagi maht 30 L

TOKE-võimsus 5 kW

Sõiduulatus 600 km-plus

* kuna tegu on prototüüpsõidukiga, võivad selle tehnilised omadused muutuda

Prototüüpsõiduk e-Bio Fuel-Cell on TOKE-toiteallikaga täiselektriline väike tarbesõiduk. Selle 24 kWh aku töötab ainult etanoolil ja auto sõiduulatus on üle 600 km. Nissanil on kavas teha Brasiilias avalikel teedel prototüübiga lisakatsetusi.

Nissani president ja tegevdirektor Carlos Ghosn ütles: „e-Bio Fuel-Cell on keskkonnasäästlik transpordivahend, mis loob võimalusi piirkondlikuks energiatootmiseks ja toetab samal ajal olemasolevat taristut. Tulevikus kujundatakse e-Bio Fuel-Cell ümber veelgi kasutajasõbralikumaks. Etanooli ja vee segu on lihtsam ning ohutum käidelda kui enamikku kütuseid. Kuna selle sõiduki jaoks ei ole vaja rajada uut taristut, soodustab see suure tõenäosusega turu kasvu.”

Nissan teatas juunis Yokohamas e-Bio Fuel-Celliga seotud uurimis- ja arendustööst. Sõiduki ajam on keskkonnasäästlik, väga tõhus ja kergesti valmistatav ning töötab kas ainult puhtal etanoolil või etanooli ja vee segul. Selle süsinikuneutraalne heide ei saasta atmosfääri, vaid muutub looduse süsinikuringe osaks. Ka iseloomustab e-Bio Fuel-Celli elektrisõidukitele omane tõhus kiirendus, vaikne sõit ja väikesed ülalpidamiskulud, samas kui sõiduulatuse poolest ei jää see alla bensiinimootoriga autole.

Kütusena kasutatavat bioetanooli toodetakse peamiselt suhkruroost ja maisist. Sedalaadi kütus on kergesti kättesaadav Põhja- ja Lõuna-Ameerika riikides, kus on olemas hästi välja arendatud taristu. Kuna etanool on kergesti kättesaadav ning etanooli ja vee segu pole kergsüttiv, ei sõltu see süsteem eriti suurel määral olemasolevast laadimistaristust ega ole sellega kuidagi piiratud, mistõttu on seda lihtne turul juurutada. Tulevikus ei ole ehk autoomanikel kütusevarude täiendamiseks vaja teha enamat kui lühipeatus mõnes väikekaupluses.

Püüeldes heitme- ja liiklusõnnetustevaba ühiskonna poole, jätkab Nissan nutikate sõidukite ning elektriautode edendamist. Nissani kaubamärgi lubadus meelierutava uuenduslikkuse kohta käib käsikäes autotootja nutikate transpordilahendustega, mille puhul keskendutakse jõuallikatele ja juhtimissüsteemidele ning autode lõimimisele ühiskonda, pakkudes seejuures nauditavamat sõidukogemust. e-Bio Fuel-Cell on üks näide Nissani nutikate jõuallikate käsitusest, mille eesmärk on edendada tõhusamaid ja elektri jõul töötavaid autosid ning ka akudega elektrisõidukeid, nagu Nissan Leaf, Nissan e-NV200 ja e-Power, mis paistavad silma eriti võimsa mootori ning elektrigeneraatoriga. Nissan pakub oma klientidele ka edaspidi väärtust, võttes kasutusele süsteeme, mis võimaldavad saada elektrienergiat erinevatest kütustest, ja püüdes samal ajal lahendada taristuprobleeme, mis on seotud kõigi maailma piirkondade energiavarustuse tagamisega.