Mahindra tutvustas uut linnadžiipi

  Mis tegelikult on juhtunud erakordse haardega Hiina autotööstuses ja mis hakkab juhtuma jõudsalt arenevas India omas, sellest teame me uskuma-tult vähe, kuigi arvame end infoühiskonnas elavat. Lihtsalt pole aega nimeta-tud kahega tegeleda, samuti on üsna nõrgad sealsete firmade koduleheküljed (mõnelgi puhul pole täpsem ingliskeelne teave üldse saadaval).

   Teisalt aga – miks üldse peaksime kursis olema, kuni Hiinas ja Indias ehitatud autode massiline jõudmine meie teedele pole aktuaalne. Akadeemi-lisest huvist vast? See võiks tõesti ehk põhjuseks olla vältimaks üllatusi, kui üksikud margid nimetatud riikidest ühel heal päeval meil kanda hakkavad kinnitama.

   Selles, et osa mainitud riikide autodest nn arenenud riikides juba tar-vitada sobivad – ja et vajalikke täiustusi üha kiirenevas tempos tehakse – ei maksa küll kahelda. New Delhis hiljuti toimunud esitlusel näidati uue põlv-konna nelikveolist nimega Mahindra New Age XUV 500. Esimese põlve mudel valmis aastaks 2011 ja juba järgmisel oli seda võimalik osta näiteks Austraalias.

   Sõnad New Age pole ilmselt liialdus, kui võrrelda mõlema põlvkonna autode välimust, sisemust ja varustust. 16,5 miljardi dollarise aastakäibega Mahindra gruppi kuuluv autofirma asutati 40 aastat tagasi ja sai eeskätt džii-biehitajana tuntuks. Arengu teine faas saabus üheksakümnendate aastate lõ-pul, kui lisaks hakati monteerima ka Fordi populaarseid mudeleid Escort ja Fiesta. Tänane valik algab kõigest 3,28 m pikast elektriautost, sisaldab mitu džiibimudelit, neljameetrise kolmesilindrilise luukpära Quanto ja mahtuni-versaali Xylo.

   Mahindra XUV 500 nimetatakse õigustatult luksusdžiibiks. Esimese põlvkonna mudelile omistati tervelt 29 auhinda, auto on võitnud oma regi-oonis üliolulisi võistlusi ja tema müügiedu – vähem kui kolme aastaga üle 100 000 auto India jaoks kallis miljonit ruupiat ületavas hinnaklassis – on vaieldamatu. Loorberitele puhkama jäämata toodi kiiresti välja järglane. Temas peegeldub nii mõndagi Mahindra plaanidest kogu gamma uuenda-mise vallas.

   2,2liitrine turbodiisel oma 140 hj ja 330 Nm-ga on tuntud varasemast, käigukast on kuuekäiguline, ees on kasutusel MacPherson-vedrustus, taga mitmikhoobvedrustus, kõiki rattaid pidurdatakse ketaspiduritega. Toimub pidurdusenergia regenereerimine (Mahindra osaleb muide FIA Formula E sarjas, kust vastav oskusteave pärineb). Autol on stabiilsuskontroll, ABS ja EBD, samuti 6 turvapatja.

   Variante pakutakse kaks, W8 ja W10. Iseäranis mitmekesine on vii-mase varustus: elektriline katusluuk, ajami poolt kuuel viisil seatav juhiiste, 7tolline puuteekraan, naturaalnahaga kaetud istmed, võtmevaba sisenemine, tagurduskaamera, rehvide rõhu ja temperatuuri andurid, kiirusehoidik, vih-maandur jm.

   Eksportima hakatakse neid autosid selle aasta viimases kvartalis, esi-meste hulgas näiteks Austraaliasse.