Lummav Alfa Pariisi oksjonil

  Seoses Pariisi kuulsa autonäitusega Rétromobile peetud oksjonil pakuti läinud nädalal suurel arvul kõige erinevamaid vanasõidukeid. Enam kui 400 lk paks kataloog kirendas eksootikast. Pole ju üldse tavaline, et ühel oksjonil on väljas näiteks kõige erinevamas konditsioonis Voisine.

  Kõiki trumpas üle aga üliharuldane Alfa Romeo 8C 2900B aastast 1939. Touring-kerega Berlinetta (kupee) on üks viiest samalaadsest. Üks eksemplar asub Alfa Romeo muuseumis, kaks kolmest USA-s asuvast on võitnud restaureerimise kõrgeimale tasemele tänu Pebble Beachi autokonkursi. Viienda, Euroopas asunu hinnaks prognoositi 16-22 miljonit eurot.

  Tegu on mitte üksi kauni autoga vaid ühtlasi ka sõjaeelse maailma kiireimaga. Tollal oli vahe parimate sportautode ja võistlussportautode vahel praktiliselt hoomamatu. Neid kaheksasilindrilisi, kolmeliitriseid, lahtiste ja kinniste keredega Alfasid kasutati väga edukalt kõige kõrgemal tasemel peetud autovõistlustel.

  Näiteks võitis kõnealune mudel neljal korral maailma kuulsaima maanteesõidu Mille Miglia. 1938. aastal seejuures kompressormootori timmituna 295 hj-ni, 1947. aastal aga (kui kompressorid olid keelatud) „kõigest“ 140 hj arendavana. Tänavaautode võimsus oli keskelt läbi 180 hj, võistlusautodel 220 hj.

  Konkreetsest eksemplarist on teada, et sellel on olnud kõigest neli omanikku. Viimati oli see ühe perekonna valduses pea 43 aastat. Kõnealusel oksjonil tegi kõrgeima pakkumise üks ameeriklasest kollektsionäär. Kõrgeimat prognoositud hinda küll ei saavutatud, kuid ta jäi peale 16 745 600 euroni küündinud hinnaga (koos komisjonitasuga tuleb tal välja käia 18 977 200 eurot). Vaid kahel korral on Teise maailmasõja eelse auto eest oksjoneil makstud veelgi kõrgemat hinda!