Hispano-Suiza tuleb taas

Margi kaasajastatud firmamärk.

  Maailma kõige šikimate hulka kuulunud automark tegutses Hispaanias aastatel 1904-1944 ja Prantsusmaal ajavahemikus 1911-1938. Kahes vabrikus kokku ehitati umbes 8600 autot. Tippmudeliks jäi 1931. aastal välja toodud kaheteistsilindriline, mille lühendatud telgede vahega, kaalult kergemad eksemplarid saavutasid 185 km/h.

  Luksusautod kandsid radiaatoriümbrise kohal lendava kure kujulist maskotti. See sümbol meenutas esimses ilmasõjas võidelnud Prantsuse eskadrilli N.3 (nn kured) ja selle koosseisu kuulunud lendurkapten Georges Guynemer´d. Pärast 54 vastase allatulistamist jõudis järg 11. septembril 1917 tema enda kätte. Prantsuse rahvuskangelane hukkus pisut enne oma 23. sünnipäeva.

  Katseid maailmakuulsaid marke taas ellu äratada on tehtud üsnagi sageli. Selleks peab esmalt olema ostetud õigus kaubamärgile ning mingi vettpidav plaan, kuidas kuulsale eelkäijale mitte häbi teha. Esimene taoline katse Hispanoga ta kodumaal ebaõnnestus. Mazel Engineering ehitas uue sajandi esimestel aastatel küll kolm prototüüpi HS21, K8 ja HS21-GTS, aga asi sellega piirduski.

  Teisel katsel, mille tulemus pannakse võimsa elektriauto vormis välja kevadisele Genfi autonäitusele, on osaline Miguel Sugué Mateu, müütilise margi asutaja lapselapselaps. Ta meenutab, et ta kauge eelkäija ehitas aastal 1900 nimelt elektriauto, mitte plahvatusmootori käitatu. Sestap on teatud mõttes toimumas naasmine juurte juurde.