Henrik Fisker tegeles uue Mustangiga

  Taanist pärit kujustuskunstnik Henrik Fisker oli disainiringkondades kuulus ka ammuilma enne USA-s omanimelise firma asutamist, mille kulminatsiooniks kujunes maailma esimene luksusklassi kuuluv pistikuhübriidauto Fisker Karma. Kauni sedaaniga maailmakuulsaks saanud mees lahkus ettevõttest 2013. aasta kevadel vaidluste pärast Fisker Automotive´i tulevikustrateegia üle.

     Sügisel kuulutati välja pankrot, margi omandas Wanxiang Group (Hiina). Soomes jõuti ehitada alla kahe ja poole tuhande Karma, teised kavas olnud mudelid jäidki prototüüpideks.

   Fiskeri loomingusse, olgu lisatud, kuuluvad näiteks BMW Z8 ning Aston Martini mudelid DB9 ja V8 Vantage. Nüüd peab mees Los Angeleses arendusfirmat HF Design, kus tegeldakse nii kujustuse kui tehnikapoolega. Ampluaa on autodest laiem, näiteks on Fisker kujustanud maailma kalleima, miljon dollarit maksva mootorratta ehitanud taani firmale Lauge Jensen mudeli Viking.

   Kolme nädala eest teatas 1990. aastast maailma suurim Fordi diiler, Californias tegutsev Galpin Motors, et valmistub 2015. aasta Ford Mustange müüma nime Rocket all 725 hj-ni forsseeritud mootoriga varustatud erimudelina.

   Henrik Fisker kavandas Rocketile süsinikplastist kerekatmiku, mille väljanägemine on selgelt inspireeritud 60. ja 70. aastate kiiruslikest Mustangidest, 1968. aasta Shelby GT500 (Boeckmanni eriline lemmik) kaasa arvatud.

   Galpin Motorsi omanik Beau Boeckmann ja Henrik Fikser tunnevad teineteist juba ajast mil Aston Martin oli Ford Motor Company tütarfirma ja Henrik Fisker töötas kuulsa sportmargi disainidirektorina. Meeste pea 15 aastat kestnud tutvusest arenes sõprus.

   Fisker peab vastse, Moray Callumi juhatusel sündinud Mustangi kujustust erakordselt õnnestunuks. Galpin Fisker Rocket ei hakka aga loomulikult konkureerima baasmudeliga, hoopis tõeliselt kallite superautodega.

   Boeckmanni arvates on tema pakutav erimudel kauneim Mustang kõigil aegadel. Auto valmis erakordselt kiiresti. Fisker näitas Boeckmannile esimesi visandeid augustis. California firma Metalcrafters, tänaseks ka süsinikplastitöös piisavaid kogemusi omav, ehitas prototüübi valmis paari kuuga ja seda oli võimalik näidata hiljutisel Los Angelese autonäitusel.