Hazel Chapman kohtus sajatuhandenda Lotusega

  Kuulsa sportautomargi Lotus 70. sünnipäeva üritusi peetakse paralleelselt mitmel kontinendil. Ehkki autoehitaja läbimurre toimus alles 1957. aasta rahvuslikule autonäitusele välja pandud Mark 7-st alates, mida ehitati peaaegu 3000, algas teekond ikkagi 1948. aasta ainueksemplarist Mark 1.

  Piiritult õpihimuline ja erakordselt võimekas Anthony Colin Bruce Chapman oli pärit pigem kehvapoolsetest oludest ega omanud tuttavaid mõjukates ringkondades. Kui ta tulevane kaasa Hazel Williams poleks talle laenanud 50 naelsterlingit ja lubanud autosid ehitada oma vanemate maja taga asunud abihoones, kes teab, mis üldse juhtunuks. Edu aga tuli hoolimata kõigist läbielatud raskustest.

  Lõppenud nädalal kohtus 1982. aastal leseks jäänud Hazel Chapman koos poja Clive Chapmaniga Lotus Evora GT410 Sportiga, mis oli järjenumbrit 100 000 kandev auto, pühendatud tehasesõitja Jim Clarki mälestusele. Clark hukkus mäletatavasti 1968. aasta aprillis Hockenheimi ringrajal Saksamaal.

  Kõnealust erimudelit käitab kuuesilindriline mootor võimsusega 410 hj, auto tühimass võrdub 1256 kg-ga, kiirendusvõime mõõduks on 0-100 km/h 4 sekundiga. Auto ehitati samal krundil Hethelis, kuhu Hazel Chapmani osavõtul rajati kunagi ammu Lotuse tehas. Tema kommentaar ajakirjanikele: „70. aasta eest ei tulnud isegi mõttesse, et kunagi ehitatakse sajatuhandes Lotus. Ma olen ütlemata uhke kompanii ja Colini pärandi üle, sügavalt liigutatud seda autot nähes.“