Eesti uute sõiduautode turg pööras langusse

Uute sõiduautode turg pööras oktoobris autotootjate jätkuvate tarneraskuste tõttu langusse.

Oktoobris müüdi Eestis 1339 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta oktoobrikuu müügitulemusele alla 12,8%. Tänavu on kümne kuuga antud klientidele üle 19 872 uut sõiduautot, mida on 25,9% rohkem kui möödunud aasta sama perioodi jooksul.

Segmentidest olid oktoobris jätkuvalt populaarseimad keskmised maasturid (osakaal 31,7%) ja väiksema keskklassi autod (18,4%). Üle kolmandiku kogumüügist moodustasid alternatiivseid jõuallikaid kasutavad autod, neist oli hübriidautosid 412, elektriautosid 49 ja CNG gaasiautosid 12.

Kõige edukamaks automargiks kerkis oktoobris KIA, milliseid müüdi 213. Järgnesid Toyota ja Škoda, vastavalt 185 ja 101 müüdud sõiduautoga. KIA haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis, kus populaarseimaks kerkis KIA Sportage (87) ja teisele kohale KIA Cee’d (80). Esikolmikusse mahtus ka Toyota RAV4 (78).

Kerge langus tabas ka tarbesõidukite turgu ja oktoobris müüdi 344 uut tarbesõidukit, mis jääb eelmise aasta oktoobri tulemusele alla 3,9%. Kümne kokkuvõttes on aga tarbesõidukite turg siiski 30,6% plusspoolel. Tarbesõidukeid müüs kõige edukamalt Peugeot (54 sõidukit) ja kaugele maha ei jäänud ka Citroen (53). Veokite segmendis olid edukaimad Volvo (26 veokit) ja Scania (22).