Ajaloo põnevamaid Mercedeseid pannakse oksjonile

  Itaalias Como järve ääres 27. mail peetavale RM Sothebys´i oksjonile on üles antud ainulaadne, kolme omal ajal ehitatu seas ainsana säilinud, eriti madalat tuuleklaasi omava torpeedokerega 1928. aasta Mercedes-Benz 680 S. 2013. aasta suvel müüdi see USA-s 8 250 000 dollari (6 184 200 euro) eest ja poleks ime, kui sel puhul hind lausa maagilise 10 miljonini kerkib. On ju sõidukil ette näidata üldvõit 2012. aasta Pebble Beachi konkursil ja klassivõit järgmisel aastal peetud Villa d´Este konkursil.

  Mõelgem end tagasi aega, mil šassii ja unikaalne kere ehitati. Saksa firmad Daimler ja Benz ühinesid 1926. aasta juunis. Söakad insenerid, kelle seast laiad hulgad eeskätt Ferdinand Porschet teavad, lõid Mercedes-Benzi S-seeria sportautod. Need varustati 6,8liitrise kompressormootoriga, millele anti reiting 26/120/180. Tähendas see 26 maksuhobujõudu, 120 hobujõudu normaalse ja 180 hobujõudu ülelaadimise puhul. Kiirus oli neil vähemalt 160 km/h.

  Ette rutates olgu öeldud, et S- ja SS-mudeleid kokku ehitati 238, aga meie kõnealune Torpedo-Sport kuulus selles klannis veel iseäranis eksklusiivsete hulka. Šassii saadeti rüütamiseks Pariisis juba 22 aastat tegutsenud kerefirmasse J. Saoutchik. Tellijaks oli vanametalliga miljoneid teeninud Charles A. Levine, auto oli mõeldud tema naisele.

  Daami maitse pidi olema midagi tõeliselt erakordset, sest ta soovis tuvihalli, punaste aktsenttriipudega kaunistet keret. Sisemus polsterdati kusagilt Prantsusmaa asumaadest hangitud hiidsisalike nahkadega, mis värviti tumepunaseks. Eriline väärispuit (purpleheart) kaunististeks hangiti samuti koloonia-aladelt. Iluliistude materjaliks valiti uushõbe. Kõik nimetatu paraku ei jõudnudki proua Levine´ini, sest amatöörlendurist mehel, kes kulutas tohutuid summasid lennurekordite jahtimisele, tekkisid makseraskused.

  Daimler-Benz nägi kätte jäänud kallis autos võimalust endale reklaami teha ja pilkupüüdev sõiduk pandi välja 1929. aasta New Yorgi autonäitusele. Peagi leiti sellele ka ostja. Kõik edaspidine polegi enam põnev. Vähemalt mitte rodsteri kõrgtasemel restaureerimiseni ning juba mainitud suurte võitudeni maailma kahel mainekaimal iluduskonkursil.