2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks rekordiline

2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks läbi aegade kõige edukam. Kogumüük ületas esmakordselt kahe miljoni sõiduki piiri ning paljudel turgudel tõusti edukaimaks premium-margiks. Läbi aegade parimad tulemused saavutasid ka Mercedes-AMG ja smart, mille autosid müüdi orienteerivalt 100 000 (kasv +44,1%) ja 144 800 (kasv +21%).

Stuttgart – 2016. aastal andis Mercedes-Benz klientidele üle 2 083 888 sõidukit. Lisaks sellele, et Mercedes-Benzi kasv ületas ülemaailmselt kodumaiste konkurentide kasvu, oldi premium-segmendis kõige edukam.

Dr Dieter Zetsche, Daimler AG juhatuse esimees ja Mercedes-Benzi tegevjuht: “2016 oli Mercedes-Benzi ajaloo kõige edukam aasta, ühtlasi juba kuues rekordaasta järjest. Teedrajava disainiga uued autod inspireerivad meie kliente ning eriti tugeva tõusuga ennekõike Hiinas ja Euroopas oleme me tõusnud premium-segmendi tippu. Ning me kiirendame edasi – uute tehnoloogiate, toodete ja teenustega.”

Mercedes-Benzi mudeliportfell koos alambrändidega Mercedes-AMG ja Mercedes-Maybach on laiaulatuslikum kui eales varem. Ning pistikhübriidide programm on täies hoos: kaheksa mudeliga pakub Mercedes-Benz premium-klassis parimat valikut.

2016. aasta lõppes ka rekordilise detsembriga, mis oli ühtlasi 46. järjestikune rekordkuu (müüdi 190 269 autot; +6,8%). Kokkuvõttes oli Mercedes-Benz 2016. aastal populaarseim noobelmark lisaks Saksamaale ja USA-le veel näiteks Saksamaal, Itaalias, Portugalis, Jaapanis, Lõuna-Koreas, Austraalias, Taiwanis, USA-s ja Kanadas.

Aasia - Vaikse ookeani piirkonnas oli nõudlus Mercedes-Benzi mudelite järgi samuti kõrgem kui eales varem, müüdi 734 169 sõidukit (+19,3%). Riikide arvestuses oli Mercedes-Benzi suurim turg taas Hiina, kus müüdi 472 844 sõidukit (kasv tervelt +26,6%). Rekordid löödi ka Jaapanis (+3,5%), Lõuna-Koreas ja mujal. USA-s anti klientidele üle 340 237 sõidukit.

C-klass on endiselt populaarseim

Mercedes-Benzi edukaim mudel oli 2016. aastal C-klass, mille sedaani ja universaali müüdi kokku orienteerivalt 425 000 eksemplari. Väga edukas oli ka uus E-klass (üle veerand miljoni auto; +7,9%) ning praeguse S-klassi kogumüük alates esmasitlusest kerkis üle 300 000. 2016. aastal säilitas S-klass ka maailma enimmüüdud luksussedaani positsiooni.

Maasturite müük kasvas tervelt 34,3% 706 170 sõidukini, eriti edukas oli GLC. „Maastikuatode esiisa” G-klass saavutas peaaegu 20 000 eksemplariga uue rekordi, tarbeautodest kasvas kõige enam ehk peaaegu 50% võrra V-klassi müük.

Erakordne oli 2016. aasta ka Mercedes-AMG jaoks. Kokku anti klientidele üle ligikaudu 100 000 seda marki autot, mis tähendab, et kasv ületas 40 %. Seega on viimase kolme aasta jooksul Mercedes-AMG müük tõusnud kolm korda! Möödunud aasta edu üheks aluseks oli kasvanud tooteportfell, kuhu lisandus üle kümne uue mudeli. AMG edukaimad turud olid taas USA, Saksamaa ja Hiina.

smarti müük kasvas 21% võrra 144 479 autoni ning smart fortwo ja forfour olid nõutumad kui kunagi varem. smarti põhiturud olid Saksamaa ja Itaalia, suuruselt kolmandal turul Hiinas müüdi 60% rohkem smarte kui aasta varem.