Buicki vedrustus läks tagasi tulevikku

2010. aasta Buick LaCrosse´i tippmudel CXS sai ameerika autotööstuses unikaalset tüüpi esivedrustuse HiPer Strut. Tegu on odavamatel mudelitel CX ja CXL pruugitava MacPhersoni küünalvedrustuse edasi- või hoopis tagasiarendusega. Nimelt võeti taas kasutusele eraldi käänmik, millest loobumist peeti omal ajal autotööstuse suureks võiduks. Räägitakse HiPer´i nelja liiki eelistest. Esiteks aitavat selline lahendus paremini välja triikida tee ebatasasusi. Teiseks lisab rataste külgkalde täiendav kontrollimine roolimistäpsust. Kolmandaks väheneb rehvide ebaühtlasest kulumisest ja rataste tasakaaluprobleemidest tingitud lisamõju rooliajamile. Neljandaks aga kahaneb roolimisefekt esiratastele veojõu rakendamisel. LaCrosse´il kasutatakse kiiret rooliülekannet 15,2:1 (2,75 roolipööret). Mainitud eeliste eest tuleb paraku maksta koosteüksuse keerukuse ja kõrgema hinnaga.